Poslovna komunikacija je raven komuniciranja, ki ima za cilj uspešno potrjen posel, sklenitev pogodbe, prodajo določenega izdelka in podobno. Če se podjetnik ne zaveda pomembnosti poslovne komunikacije, bo v svojem poslu zelo težko uspel. Pogovori iz lokala ali z ulice v poslu navadno ne prinašajo rezultatov.
Vaš ton mora biti prepričljiv, ustvarjati mora občutek samozavesti in neizmernega zaupanja v tisto, kar predstavljate. In to ne glede na to, ali gre za pogovor iz oči v oči ali pisano besedo. V vsakem primeru morate nivo komunikacije povzdigniti na najvišjo možno raven.
Psihologija poslovne komunikacije
Vedno se morate zavedati, kakšnega sogovornika imate na drugi strani in temu primerno prilagoditi komunikacijo. Potrebno je precej prilagajanja, saj ni nujno, da boste pri vseh uspeli z enakim načinom komuniciranja. Z nekaterimi je potrebno delati »v rokavicah«, z drugimi nekoliko bolj po domače. V vseh primerih pa na nekem nivoju in z jasnim ciljem v mislih.
Psihologija poslovne komunikacije pomeni, da znate prebrati sogovornika in temu prilagoditi nivo komunikacije. Če boste nekomu želeli prodati svoj izdelek ali storitev, mu jo boste morali predstaviti kot nekaj najboljšega, kar se lahko zgodi njegovemu podjetju. Predstaviti mu morate rešitev za njegov problem, za katerega niti vedel ni, da ga ima.
Pisna poslovna komunikacija
Ko govorimo o pisni poslovni komunikaciji, mislimo na komuniciranje preko spletne ali običajne pošte. Na začetku mora biti vaša komunikacija vedno brezhibna s pridihom spoštljivosti do sogovornika, a vedno z dovolj poudarjene samozavesti z vaše strani. Le tako boste dali od sebe pomemben signal, da zaupate vase in v svojo ponudbo. V prvem pismu nikoli ne razpredajte na dolgo in široko. Dajte vedeti, da dobro poznate potrebe sogovornika in da vsekakor imate rešitev zanje.
Sogovornik bo pozoren na nivo vaše pismenosti in morebitne slovnične napake, ki ga nikakor ne bodo pripravile do tega, da bi se zapletel v pogovor z vami. Vedno večkrat preberite, kar ste napisali. Skušajte se postaviti v kožo sogovornika in pomislite, ali bi to pismo prepričalo vas. Če temu ni tako, pričnite znova.
Verbalna komunikacija
V pogovoru z osebo, ki jo nagovarjate s svojo storitvijo ali pa ji prodajate izdelek, le-to vedno glejte v oči. Ne umikajte pogleda in skušajte delovati mirno, preudarno in odločno. Pazite, da ne boste preveč agresivno posegali v besedo, kadar bo na delu sogovornik. Takšno vedenje se dojema kot nekoliko preveč agresivno in sogovornik bo želel čimprej zaključiti pogovor.
Umikanje pogleda stran od sogovornika, medtem ko govorite, lahko pri sogovorniku ustvari občutek, da ga želite pretentati ali da si sproti nekaj izmišljujete. Bodite pozorni na njegovo reakcijo, obrazne mišice in kretnje, ki lahko povedo in izdajo veliko.
Ali ste vedeli?
Naj vam za konec zaupamo še nekaj zanimivosti v povezavi s poslovnim komuniciranjem.
- Če oseba v pogovoru prekriža roke na prsih, pomeni, da ji nekaj ni najbolj všeč. Zavzema obrambni položaj in se želi ograditi od slišanega.
- Če se oseba ves čas praska po tilniku ali vratu in usmerja svoj pogled nekoliko izpod čela, pomeni, da se s slišanim ne strinja.
- Če oseba prepleta svoje prste, pa skoraj zagotovo pomeni, da bo zavrnila ponujeno.