Vsak podjetnik mora imeti na začetku svoje podjetniške poti izpolnjenih kar nekaj pogojev. Vsekakor potrebuje podjetje v eni izmed oblik, ki so na voljo, dobro poslovno idejo in seveda poslovni načrt. Brez dobrega in domišljenega poslovnega načrta lahko podjetniška zgodba hitro pade v vodo.

Najslabša možna varianta je, da si vse skupaj zamislite v svoji glavi, odprete podjetje in upate na najboljše. Morda imate v resnici sijajno idejo ali pa produkt, ki si ga trg neskončno želi, a brez pravega poslovnega načrta bo vse skupaj ostalo le pri ideji.

Grobi osnutki

Na začetku si pripravite tako imenovani grobi osnutek. Nekateri to počnejo s svinčnikom na ogromnem listu papirja. Miselni vzorci, ideje, izboljšave, morebitne pasti in podobno. Ko boste imeli na voljo takšen osnutek, se ga lotite nekoliko bolj prefinjeno.

Ob tem bo nastajala finejša varianta tega grobega osnutka. Počasi se bodo pričeli kazati obrisi tistega, kar si v resnici želite. Kaj hitro boste ugotovili, da bi v nekaterih točkah zlahka brcnili mimo, spet v drugih pa, da jih je možno še dodatno nadgraditi.

Analizirajte trg

Imate zasnovo vašega posla in produkt, s katerim bi enostavno morali uspeti. Pa ste že sploh preverili sam trg in konkurenco? Nikakor si ne želite konkurence z enakim ali podobnim izdelkom, ki vas prekaša tako po ceni kot prisotnosti na tržišču.

Konkurenca na trgu
Pred zasnovo posla je vedno potrebno preveriti konkurenco.

Preverite, ali vaša konkurenca spi ali je aktivna na vseh področjih. Morda ima dober izdelek, a ga ne predstavlja dovolj dobro. Morda imate sami boljše zamisli in strateški plan, ki vas bo potisnil v ospredje.

Marketing in prodaja

Ste strokovnjak s področja marketinga in prodaje? Če je temu tako, potem ste naredili gromozanski korak na poti do poslovnega uspeha. V nasprotnem primeru pa se vsekakor organizirajte. Poiščite strokovnjaka s tega področja, ki vam bo svetoval in pripravil marketinški načrt, še preden boste dejansko naredili prvi korak do prodaje.

Lahko se vam pripeti, da boste prepozno ugotovili, da finančni priliv od prodaje ne pokriva vložka v oglaševanje. Morda ste spregledali ključne prodajne kanale ali pa se sami ne znate dovolj dobro kosati z njimi. V dobi interneta je na voljo precej oglaševalskih kanalov kot tudi trikov, kako uspeti preko njih. A vedite eno. Niso vsi kanali primerni za vsak posel ali vsak produkt.

Ne pozabite na zagonski kapital

Če v zgodbo vstopate brez pravega zagonskega kapitala, se vam težka piše. Nikar ne živite v oblakih, kot so to počeli nekateri pred vami. Menili so, da je njihova ideja praktično nepremagljiva in da bodo že na samem začetku prodali dovolj za preživetje in rast. Resnica je pogosto povsem drugačna.

Na začetku poslovne poti je vedno potreben določen finančni vložek. Poleg tega pa je potrebno imeti zadaj tudi pokritje v primeru začetnega neuspeha, oziroma nedoseganja zastavljenih ciljev. Morda boste za uspeh potrebovali nekoliko več časa kot ste predvidevali. Ta čas si boste kupili z rezervnim kapitalom. Če tega ne bo, lahko potencialno uspešna zgodba hitro klavrno propade.

ZSSM.si
Avtor